americancarbg.com

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Напиши нова тема Отговори на тема  [ 202 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Следваща
  Принтирай

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Нед Яну 03, 2010 3:10 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 2:22 pm
Мнения: 1803
Местоположение: Бургас
Най-внушителната кола , която съм виждал на живо е Джага ХЖ220 , летящата котка ..... Нямам думи просто .

_________________
По добре да плачеш пред психолог , отколкото да се смееш пред психиатър .
Всеки може да опикае пода ! Нека сме мъже и да осерем тавана !


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Вто Яну 05, 2010 11:47 pm 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8248
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
Айде понеже Начо откри сезона с изисканите италианки, връщам се пак на Ланча.
По нататъка /че сега ме мързи, а и имам да довършвам историявта на БМВ/, ще постна историята на марката и спортните и модели, а сега ще се концентрирам на може би единстявената ми най-лубима кола на ВСИЧКИ времена- модела Стратос.
Лубовта ми към нея, може да е породена от факта, че още като съвсем малко хлапе, я вядях на живо, по време на рали Златни Пясъци през 1976 година.
Баща ми тогава го комадироваха редовно на това рали, та през 70-те и 80-те години, винаги гледах да ходя като мога, макар и още дете, с него.
Виждал съм тогава много именити коли и пилоти, но една остана завинаги в сърцето ми- този Стратос.
Разбира се, минаванията и по етапите в горичките около Варна, и по Аладжа манастир, ми се губнят, но все едно вчера я помня, ка разцепваше яката конкуренция на затв. маршрут в курорта, и най-вече на награждаването на победителя Анджей Ярошевич със Стратос, на рампата пред хотел Интернационал.
Изклучителна кола, особено на живо, нищо не можеше да се равни с нейния визуален импакт.
Тогава поляка Ярошевич, иначе син на тогавашния министър-председател на Полша, беше един от най-видните пилоти в Европейския рали-шампионат.
Полша тогава имаше голяма рали школа.
Сред победителите в Златни, през предишните години, бяха и имената на Европейския 2 кратен рали-шампион, Собиеслав Засада, както и на брилянтния Блажей Крупа.
Ето снимки от Стратоса на Ярошевич по време на Златни 76. :)
Прикачени файлове:
Zlatni76-Stratos-Jaroszewicz-fr.jpg
Zlatni76-Stratos-Jaroszewicz-fr.jpg [ 39.57 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Zlatni76-andrjeiJaroszewicz-Stratos-side.jpg
Zlatni76-andrjeiJaroszewicz-Stratos-side.jpg [ 53.51 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Zlatni76-A.Jaroszewicz-Stratos-zatv.marshrut.jpg
Zlatni76-A.Jaroszewicz-Stratos-zatv.marshrut.jpg [ 52.5 KiB | Прегледано 532 пъти ]

Ето и малко редки цветни снимки оттогава.
Прикачени файлове:
jaroshewicz-Stratos-color.jpg
jaroshewicz-Stratos-color.jpg [ 63.69 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
jarosewic-Stratos-cocpit.jpg
jarosewic-Stratos-cocpit.jpg [ 57.13 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Andrjei_Jaroszewicz-Stratos-rear.jpg
Andrjei_Jaroszewicz-Stratos-rear.jpg [ 45.19 KiB | Прегледано 532 пъти ]


През средата на 70-те, Стратос громи всички по ралипистите, от тропика в Африка, до дълбокия север.
А в много случаи има и победи и на тежки Рали-рейдове като Сафари, както и на асфалтови писти от Пистовите шампионати.
Ето някои от световните рализвезди, карали успешно Стратос.
Прикачени файлове:
Sweden78-Stratos-S.Blomquist-fr.jpg
Sweden78-Stratos-S.Blomquist-fr.jpg [ 57.71 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Safari77-Stratos-S.Munari-side.jpg
Safari77-Stratos-S.Munari-side.jpg [ 42.67 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Portugal80-Stratos-B.Darniche-fr.jpg
Portugal80-Stratos-B.Darniche-fr.jpg [ 69.07 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Monte76-Stratos-S.Munari-open.jpg
Monte76-Stratos-S.Munari-open.jpg [ 105.08 KiB | Прегледано 532 пъти ]
Прикачени файлове:
Monte76-Stratos-B.Waldegard-fr.jpg
Monte76-Stratos-B.Waldegard-fr.jpg [ 71.76 KiB | Прегледано 532 пъти ]


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Вто Яну 05, 2010 11:54 pm 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 01, 2008 2:22 pm
Мнения: 1803
Местоположение: Бургас
бааааа , толкова ли е рядка тая кошница ? 215К евра се продава 1 единствена в мобилето , а в аутоскаута няма въобще .... Правили ли са цивилки или само бегачки ?

_________________
По добре да плачеш пред психолог , отколкото да се смееш пред психиатър .
Всеки може да опикае пода ! Нека сме мъже и да осерем тавана !


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 12:09 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Чет Май 08, 2008 1:23 pm
Мнения: 3798
Местоположение: София
Върти гумите на: оная си работа
Тошко редък и много опърничав и тегав на каране кокошарник е това.
Иначе има една фирма дето прави 1 към 1 реплики, със съвременни италиянски V6 двигатели. Английска е и се казва Hawkridge Developments

http://www.hawkcars.co.uk/company/products.html

_________________
Изображение


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 12:22 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8248
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
чичко написа:
Тошко редък и много опърничав и тегав на каране кокошарник е това.
Иначе има една фирма дето прави 1 към 1 реплики, със съвременни италиянски V6 двигатели. Английска е и се казва Hawkridge Developments

http://www.hawkcars.co.uk/company/products.html

Ами той Тутин сигурно на такъв английски Кит пусна сега един закачлив Джереми тест в Смеха.
Доколкото знам, в Англия, щото са най-хардкор Стратос маниаци, има най-голям пазар за техни качестени реплики.
Някъде бях гледал тест на Китове от 3-разл. техни фирми, и в 3-те случая, качествено направени.
Ами спецовете твтрдят, че е тегава за каране, защото е прекалено къса, за прекалено голямата си ширина.
Примерно има почти квадратна стъпка на гумите.
Иначе почти десетилетие, акто казах, Стратоса беше непобедим.
А в началото на 80-те неговия легитимен наследник, Ланча Рали 037, пак биеше яко конкуренцията, макар и само със задно, и със 100-150 коня по слаба от Аудитата Спорт Куатро и Пежото 205 Т16.

Ами Тодоре, то това е хомологирана кола, та поне 400 или 1000 броя, не съм гледал точно, трябва и граждански версии да има направени.
За цените- моите наблудения са, че хубави граждански Стратоси се въртят около 100 Евра.
А ралиджийски, особено с видна история, сигурно могат лесно да подминат и 200.
Иначе предполагам, за 50-60 евра, сега все още може някой немного избишкан граждански да се намери. :)
Ето един сайт дето има страхотни снимки и видеа на Рали Стратоси. :arrow:
http://www.stratossupersite.com/

Прототипа на Ланчата Стратос, е легендарната студия Стратос Зеро, правена от Марчело Гандини, дизайнера на легендарнотот Ламбо Кунташ, по времето му докато е в Бертоне.
Това е може би 1-я револуционен на дизайн суперавтомобил в света.
Ето го. :arrow:
Прикачени файлове:
lancia-stratos-zero_1970-side.jpg
lancia-stratos-zero_1970-side.jpg [ 272.05 KiB | Прегледано 518 пъти ]
Прикачени файлове:
Bertone_Stratos_Prototipo_rear.jpg
Bertone_Stratos_Prototipo_rear.jpg [ 242.14 KiB | Прегледано 518 пъти ]

А до седалките се стига мега шашаво- през предното стъкло, малко като при Изетата, 20 години по-рано. :lol:
Прикачени файлове:
Bertone_Stratos_Prototipo-open.jpg
Bertone_Stratos_Prototipo-open.jpg [ 289.52 KiB | Прегледано 518 пъти ]


Но да се върнем на серийния Стратос.
По-принцип гражданските модели са с малко по-тънки вежди и джанти от рали-спек моделите.
Като тия Левски и ЦСКА! :)
Прикачени файлове:
Lancia_Stratos_HF-babyblu-civil-fr.jpg
Lancia_Stratos_HF-babyblu-civil-fr.jpg [ 377.03 KiB | Прегледано 524 пъти ]
Прикачени файлове:
Lancia_Stratos-red-civil-fr.jpg
Lancia_Stratos-red-civil-fr.jpg [ 89.05 KiB | Прегледано 524 пъти ]

Ралиджийските версии са най-известни в това бяло-зелено АлИталия ливъри. :arrow:
Прикачени файлове:
lancia-stratos-AlItalia-fr.jpg
lancia-stratos-AlItalia-fr.jpg [ 37.56 KiB | Прегледано 524 пъти ]

Другите най-известни рали-дрес на Стратоса са черно-червено-белия Пирели ливъри.
Точно такъв беше модела на Полистил, който имах, и за който още неспирно тъжа. :x
Прикачени файлове:
lancia_stratos-Pirelli-fr.jpg
lancia_stratos-Pirelli-fr.jpg [ 68.07 KiB | Прегледано 518 пъти ]

И разбира се, легендарния червено-бял Марлборо ливъри. :arrow:
Прикачени файлове:
Lancia-stratos-marlboro-fr.jpg
Lancia-stratos-marlboro-fr.jpg [ 29.75 KiB | Прегледано 518 пъти ]
Прикачени файлове:
Stratos_Rally1972_Marlboro-side.jpg
Stratos_Rally1972_Marlboro-side.jpg [ 142.19 KiB | Прегледано 518 пъти ]


Последна промяна lusi на Сря Яну 06, 2010 1:07 am, променена общо 2 пъти

  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 12:25 am 
Offline
Модераст
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 5:30 pm
Мнения: 8682
Местоположение: София
Върти гумите на: тролейбус Икарус
баща ми едно време е карал няколко пъти на разли златни с някакъв шкодак.. не знам да е взимал купи обаче :) много малък сим бил, но се кефех основно, че набарвах разни лепенки на Champion и това онова..

_________________
Няма подпис


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 12:41 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8248
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
tutin написа:
баща ми едно време е карал няколко пъти на разли златни с някакъв шкодак.. не знам да е взимал купи обаче :) много малък сим бил, но се кефех основно, че набарвах разни лепенки на Champion и това онова..

Уаа, страхотно...
Лепенките на Шампион и аз ги помня. Имах и фланелка тяхна рекламна от тия ралита.
Даже си пазя още едно оригинално зелено-червено ралиджийско шушляково яке на Кастрол.
Бяха го подарили на баща ми, ма му беше малко, и аз намазах. :lol:
Аз имам един приятел, Димо Мечков, съсед ми беше по махала, който в края на 70-те и началото на 80-те редовно е участвал с разни Жигулита в туристическите, по-слабо форсирани класове.
Но общо взето е стигал най-много до 3-ти или 4-ти места в тия категории.
Ми ако ти е удобно, постни името и фамилията на баща ти, да видим съседа Димо дали ще се сети. Може да са се познавали.
И ако можеш, питай го от името на кой клуб се състезавал, или като частно лице? :)


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 1:01 am 
Offline
Модераст
Аватар

Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 5:30 pm
Мнения: 8682
Местоположение: София
Върти гумите на: тролейбус Икарус
окей, ще го въпросирам тези дни :) Помня, че му бях набарал лепенките за колата в един момент и аха да си ги нарежа и ме сбара :) Такива големи лепенки, дето тръгват от предните калници, през вратите, та чак на задните.. по тошово време нямаше скоч, къде ти такива хубави шарени лепенки :)

_________________
Няма подпис


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 1:18 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8248
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
tutin написа:
окей, ще го въпросирам тези дни :) Помня, че му бях набарал лепенките за колата в един момент и аха да си ги нарежа и ме сбара :) Такива големи лепенки, дето тръгват от предните калници, през вратите, та чак на задните.. по тошово време нямаше скоч, къде ти такива хубави шарени лепенки :)

Ахаха, това ме подсеща нещо весело! :)
Пак такива големи лепенки, по половин метър примерно, бях набарал от братовчеда на баща ми- Емил Марков, дето беше шеф на отбора на АСК Автотранспорт.
Бяха на Мартини коняците рекламни стикери.
Та като почах да тренирам колоездене, някъде в началото на 1983-та, още в началото ми зачислиха един смешен съветски полубегач Турист.
Аз веднага му налепих майсторски лепенките Мартини Рейсинг отстрани, директно върху надписите Турист.
И колелото стана супер. :D
Даже разни вещи лица от велоклубовете викаха- Я, абе откога Мартини са станали спонсори на Федерацията по колоездене бе? :lol:

Наледника на Стратоса, легендарната Рали 037 /една от 10-те ми най-лубими коли също/, се е явявал в тоя Мартини ливъри.
Прикачени файлове:
Lancia037-Martini-fr.jpg
Lancia037-Martini-fr.jpg [ 121.83 KiB | Прегледано 517 пъти ]

Както се вижда, за кола с централен мотор, поради липса на място, не е срамно да разхожда един текезесарски багажник на покрива. :lol:
А това е гражданската версия на жестоката Рали 037. :arrow:
Прикачени файлове:
lancia037-fr-red-civil.jpg
lancia037-fr-red-civil.jpg [ 348.73 KiB | Прегледано 517 пъти ]

А след тази красавица, на базата на серийната Делта, още преди Интегралето, Ланча Пуска мегаоръжието, но и мега грозалията :lol: , Делта еС4.
Тя е с централен мотор, за разлика от по-късното Интеграле, и във финалните си инкарнации през 1986 година стига до 600 коня.
Или горе-долу, двойно на максимално сега разрешените в Рали-шампионатите.
Прикачени файлове:
Delta s4-civil-side.jpg
Delta s4-civil-side.jpg [ 458.94 KiB | Прегледано 516 пъти ]


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 12:01 pm 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Чет Май 08, 2008 1:23 pm
Мнения: 3798
Местоположение: София
Върти гумите на: оная си работа
http://www.youtube.com/watch?v=58pysHy6 ... re=related

_________________
Изображение


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 1:03 pm 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 15, 2008 7:43 pm
Мнения: 3768
Местоположение: София
Върти гумите на: Dodge SRT-4 и Pontiac Firebird
Много яко превключване на предавките :)
И вообще какви ли не звуци издава... пиу-пау, вжик-вжик. Определено бих се повозил на тази италиянка :)



Onboard:

_________________
---------------------------------------------------------------------------------
Objects in mirror are losing...
http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 6:19 pm 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8248
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
Интересната Делта е всъщност не по-късното, и много по-популярно, но много по просто на конструкция Интеграле, а тая двуврата ранна Делта еС4.
Тя е първата серийна, макар и само в 400 бр правена кола, която е и с турбо, и с компресор.
Гражданската еС4 е вадела лесни 280 коня, от под 1,8 литра обем мотор.

За сравнение, 4-вратото по-късно Интеграле, което Алекс постна, в най-наточената си гражданска Ево версия, е вадело под 230 коня от 2 литра обем, но вече само с 1 турбо на мотора.


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 10:32 pm 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8248
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
Сетих се че не,сме довършшили историята на Бимбовците. :)
Нещо ме мързи :lol: да подкарвам следвоенната такава, защото е много обемиста.
Но ще се спрем на дебелите баварци от 1989 год- револуционното купе 850 и.
Та, всъщност неговата история, както и на топ-модела 750и, започва още в края на 70-те.
Тогава Баварците разработват нова гама 8 и 12 цилиндрови мотори, под ръководството на гениалния моторконструктор Пол Роше, за да се противопоставят на доминацията на топ-Бенцовете 350 и 450.
Но идва 2-та петролна криза през 1979 год, и баварците решават да се придържат към 6 цил си агрегати.
А като временен конкурент на топ-Бенцовете, те пускат 6 цил. турбо-модел 745и.
Но минават няколко години, и през 1987 БМВ лансират смаш Хита 750и.
Това е 2-та 12 цил лимузина в света, след тази на Ягуар.
2 години по-късно, през 1989-та, идва и закомомерния край на 14 годишната кариера на достойния войн в топ-купе сегмента- модела 635и.
Него го замества новия и по-грамаден във всяко отношение ГТ-флагман, проектиран от дизайнера Клаус Луте- модела 850и.
В началото той е само с един мотор, базов 5 литров 12-так с 300 коня.
Това е една от 1-те серийни коли, заедно с Корвет от същата година, снабдени с 6 ръчни скорости като базова екипировка.
Почти веднага разбира се, Алпина пускат версии с увеличен до 5,4 литра обем двигател, с 340 до 360 коня, в модела Бе12.
Като на снимката. :arrow:
Прикачени файлове:
BMW850AlpinaB12.jpg
BMW850AlpinaB12.jpg [ 33.72 KiB | Прегледано 484 пъти ]

БМВ контрират през 1992 година със собствената си М-подобрена версия, модела 850 цси.
Той е с разпилен до 5,6 литра мотор, и с вече цели 380 коня.
Прикачени файлове:
850csi-jult.jpg
850csi-jult.jpg [ 73.82 KiB | Прегледано 484 пъти ]

Като този горе на снимката.
Модела има относително успешна кариера, исе прави почти 10 години, до края ан 90-те.
През 1995 година, Баварците разширяват гамата на моторите.
Въвежда се нов базов модел 840ци, снабден с 286 конявия 4,4 литровия осмак от новия модел 1995 година 740 и.
А 12-така 850и, става с означение 850ци, с въвеждането на новия 322 коняв, вече 5,2 литров мотор от същата нова седма серия.


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Сря Яну 06, 2010 10:44 pm 
Offline
Маниак
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 14, 2008 3:33 am
Мнения: 295
Местоположение: Поморие
Върти гумите на: място
:cheers: Мерси :) Най-накрая нещо за уникалните красавци :)

_________________
Една интересна игричка: http://www.sofiawars.com/register/338505/


  
 

Re: Историята на любимите ни неамериканки.....
МнениеПубликувано на: Чет Яну 07, 2010 10:46 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Чет Май 08, 2008 1:23 pm
Мнения: 3798
Местоположение: София
Върти гумите на: оная си работа
Rider написа:
Много яко превключване на предавките :)
И вообще какви ли не звуци издава... пиу-пау, вжик-вжик. Определено бих се повозил на тази италиянка :)


Той блоу офа направо стреля ебаси.... :shock:

_________________
Изображение


  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 202 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Следваща



Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Liquid Black Designed ByAndrew
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] - Дата и час: Пет Окт 31, 2014 9:22 pm
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов