americancarbg.com

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
  Принтирай

Историята на AUDI
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2012 9:12 am 
Offline
Човек с интерес

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 4:33 pm
Мнения: 18
Върти гумите на: Jeep 4.0 & 5.9 V8
Тази тема съм я създавал и оформял с години. Мисля, че по-подробна няма как да бъде. Надявам се, че ще прочетете любопитни неща за немската марка и ще се запознаете със същността й.
Приятно четене.


Изображение



Фирмата
Audi е емблематичен немски производител на луксозни автомобили, изцяло притежаван и спомагащ Volkswagen Group.Центърът на компанията се намира в град Ingostadt, област Bavaria, Германия.
Лузунгът на фирмата е "Vorsprung durch Technik"
което означава "Прогрес чрез Технологии"
Историята на този производител както ще прочетете по-надолу е белязана с много тежки моменти (няма друга фирма сменяла толкова пъти "лицето" си), но въпреки това духът на марката се е запазил, за да бъде Audi днес това което е!
Изображение

Заводът на Ауди в Инголщадт, област Бавария, Германия.
Изображение


Емблемата
Четирите преплетени кръга олицетворяват обединението на четири фирми: Audi, DKW, Horch и Wanderer, които през далечната 1932 формират Auto Union.
Изображение

Horch/DKW/Audi/Wanderer
Auto Union/Audi AG/NSU

Изображение

Пълна хронология на емблемите през годините
Изображение



Компаниите основоположници
Horch
В края на 19 век, имало вече няколко авто-производители в Германия. Един от тях бил August Horh & Cie създаден 1899. August Horch бил един от пионерите в автомобилния инженеринг. Преди да направи свой бизнес е работил за Carl Benz в продължение на 3 години като началник на автомобилна индустрия. През 1901 създава първото си превозно средство.

Audi
Компанията се създава от August Horch през 1909, след като в следствие на противоречия напуска по-рано собствената си фирма. По известни причини не може да използва своето име в названието на фирмата, но намира решение превеждайки името си на латински Horch=Audi
Така се създава Audi Automobilwerke GmbH.

Wanderer
През 1885, двама механика Johann Winkhofer и Richard Jaenicke отварят ремонтна работилница за велосипеди. Не след дълго започват производството и на своя марка велосипеди, чието търсене било голямо.През 1896 компанията започва да търгува под името Wanderer Fahrradwerke AG. Wanderer създават своя пръв мотоциклет през 1902, през 1913 -първият си автомобил.

DKW
Първоначално създаден под името Rasmussen & Ernst през 1902.Компанията отначало произвежда и продава части за парните машини,калници, осветителни системи за автомобили, вулканизация и др.
Създателят на фирмата Jorgen Rasmussen започва експерименти с паро-задвижващо двигателно превозно средство през 1916 и регистрира DKW като фирма.1919 започва производството на малки двутактови двигатели, които в последствие стават трамплин за неговия успех като производител на мотоциклети.Първият собствен автомобил е на пазара през 1928.

Auto Union AG е създаден през 1932 след обединяването на четирите марки. По това време Auto Union е втората по големина фирма в Германия. Появява се емблемата с четирите преплетени кръга символизираща обединението. Всеки един производител поема специфична част от пазара:
DKW -поема отговорността за мотоциклетите и малките коли, Wanderer -произвежда автомобили от средния клас, Audi -луксозни, средно големи автомобили, Horch - супер луксозни коли.
Изображение

Horch 830 BL 1938/ DKW=6F91 1953
NSU Prinz 30 1959
Wanderer W25K 1937/ Audi Front 225 1936

Изображение



**************************************************************

Технологиите


Дизайнът
Дизайнът на автомобилите Ауди изпъква със своя уникален характер. Фирмата притежава лице, което освен, че е уникално, а и никога не се забравя. Това е така защото се преплитат спорт, динамика, лукс и елегантност в уникално съчетание. Без значение откъде ще се погледне отвън или отвътре, всичко е част от едно цяло. Ауди е лидер в автомобилния дизайн благодарение на прогресивните си идеи и стремежа да налага неповторима оригиналност. Дизайнерите на Ауди са толкова убедителни, че 2/3 от концептуалните модели на марката стават реалност. Факт, с който не може да се похвали никоя друга марка произвеждаща серийни автомобили.
Изображение


Audi Space Frame (ASF)
Audi въвежда своите нови модели алуминиева "Space Frame" технология.
Благодарение на нея, автомобилите са по-леки от 150 до 300 кг, по-здрави, по-икономични, с по-добри скоростни показатели и по-лесни за поправка.
Space Frame
Изображение

Компанията въвежда нови серии автомобили в средата на 90-те, и продължава да преследва водачеството в технологиите и high perfomance. Световно известната пълноприводна система на Audi наречена Quattro се вгражда от фирмата във всички предлагани класове. Още през 70-те години, Audi и Subaru работят върху свои системи 4x4, които в началото на 80-те били по-скоро прищявка, но по-късно направили революция в автомобилния спорт.Фирми като Mercedes и Porsche последвали примера на Audi и започнали да разработват системи 4x4, но за съжаление появилите се проблеми били пречка за производителя от Stuttgart.При Porsche 4x4 задвижването също било непопулярно, защото клиентите предпочитали традиционните изживявания съпровождащи задното задвижване.Въпреки това днес много фирми предлагат задвижване 4x4, но малко производители могат да стъпят на върха, както го прави Audi.


Електронни системи
Audi предлага на своите клиенти всички най-модерни електронни системи и асистенти.


Аеродинамика
Audi е лидер в аеродинамичните постижения, прилагайки ги във всичките си модели, което води до максимално нисък разход и подобрени експлоатационни качества, независимо от вида и обема на двигателите.
Всеки един прототип на марката прекарва над 1000 часа в аеродинамичните тунели.
Изображение


Антикорозионна обработка
Ауди произвежда 100% галванизирани автомобили. Антикорозионното покритие е на супер ниво и е сравнимо с това на много малко други производители. Всеки един модел получава 12 години гаранция срещу корозия.


Сигурност
Фирмата е лидер и в активната и пасивната безопасност. Audi е един от пионерите в тази област, още в края на 30-те години на миналия век започват да се провеждат първите фирмени Краш-тестове за да стигнат днес до над 30 на брой за всеки модел напуснал завода с името Audi.


Дизелова технология - TDI
Audi е първият автопроизводител в света, който предлага на сериен автомобил дизелов двигател в комбинация с турбо комппресор и електронно управление. През 1989 година на Франкфуртското авто изложение (IAA) излиза първото TDI - Audi 100 2.5TDI.
Дизеловите двигатели на Audi носещи названието TDI (Turbocharged Direct Injection) са едни от най-модерните в света. Pритежават завидно висока мощност съпроводена с невероятено нисък разход на гориво. Това са и най-предпочитаните двигатели от клиентите на ауди.
Audi е и първият автопроизводител , който вгражда революционните пиезоинжектори в свой дизелов двигател (3.0tdi) през 2004 година. Модерните Common-Rail системи на марката са водещи на автомобилния пазар.
Изображение


5-клапанова технология
Audi е първият производител на 5-клапановата технология в бензиновите двигатели. С 5 клапана на цилиндър, двигателите могат да се "вентилират" много по-бързо и по-добре, което безусловно води до увеличена мощност съпроводена с нисък разход.
Изображение


Бензинова технология - FSI
FSI - система за директно впръскване на горивото използвана при бензиновите двигатели на ауди. Повишава мощността и въртящият момент. Двигателите са с намалена с 15% консумация на гориво и с намалени вредни емисии.
Изображение


Бензинова технология - TFSI
Audi е първият производител в света , който комбинира директно впръскване FSI с принудително впръскване посредством турбо или механичен компресор. Резултатът е завидно "плато" на въртящия момент, което води до максимална ефикастност независимо от това на коя предавка е скоростната кутия. Нужно е само леко подаване на газта, предизвикващо впечатляващо ускорение.

Автоматични скоростни кутии
Multitronic е безстепенна автоматична скоростна кутия патентована от Audi. Новата автоматична скоростна кутия е способна да ускорява по-бързо дори от механичната такава! Разходът на гориво е по-нисък с около 0.3л спрямо този при стандартаната механична скоростна кутия.
Автоматична скоростна кутия - Tiptronic
Типтроник кутията използва маслен хидротрансформатор вместо стандартен съединител. Използва се при моделите с по-мощните двигатели, които разполагат с голям въртящ момент.
Автоматична скоростна кутия - S-tronic
Автоматична кутия с два сухи съединителя (DSG)
Революционната скоростна кутия позволява смяна на предавките само за 0,2 секунди. Големият диапазон на предавателно число позволява движението на ниски обороти на висока предавка - позволявайки движението с минимален разход на гориво.
Tiptronic
Изображение


LED технология
Компанията е лидер в областа на LED технологията в осветяването. Първият в света концепт кар с LED светлини е представен през 2003 - Pikes Peak quattro concept, първообраза на днешното Audi Q7. Ауди са първата фирма предложила led дневни светлини в сериeн автомобил - Audi A8 W12 пак през 2003 година.
Изчислено е, че LED технологията приложена в стоп светлините поради по-бързото си с 200 милисекунди задействане спрямо конвенционална крушка ,при тест със скорост от 65 мили в час води до по-бърза реакция от водача на задния автомобил, която скъсява неговия спирачен път при екстремна ситуация с 2-3 метра!
Изображение


Multi Media Interface - MMI
Още едно революционно откритие на марката, облекчаващо управлението на сложните мулти медийните приложения в автомобила.
Изображение


Touch Pad system
Следвайки своето мото "напредък чрез технологии" Ауди предложи на клиентите си революционната система за изписване и разпознаване на букви и цифри с пръст. Системата е вече на разположение в новите модели А8,А7 и А6.
Изображение



Хибридна технология
В отговор на световната мода за създаването на модели с хибридно задвижване от Ауди предлагат няколко модела задвижвани с бензинов двигател и електромотор, както и един модел изцяло на електричество.
Изображение



Филтър за твърди частици - DPF
От Ауди предлагат този филтър още от 2003 година, като след 2008 той става задължителен за всеки един модел с дизелов двигател. Благодарение на този филтър в атмосферата не се изхвърлят опасните за здравето сажди от горивния процес.
Изображение



Sport Differential
В отговор на засилващата се конкуренция в пълноприводните системи за задвижване, ауди предложи своя нов заден спортен диференциал. Нововъведението е на разположение като опция за повечето модели.
Новият спортен диференциал помага автомобилът да не недозавива в завой при по-висока скорост. Принципът на работа: вместо да спира вътрешното задно колело (както прави ESP), подава повече момент към външното задно колело (което е и с по-голямо сцепление). Предлага се с новите quattro системи на марката със съотношение на предавана мощност заден/преден мост 60:40.
Изображение


Audi Senses - development department
Колко от вашите чувства използвате докато шофирате? Ауди използва четири от тях, докато създава своите автомобили.
Специален отдел разделен на четири групи от специалисти се грижи за тях.
The Nose team - одобрява всеки един мирис и аромат на материалите.
The Haptic team - затваряйки очи тестват с докосване с пръстите на ръката повърхността на материалите и тяхното усещане.
The Acoustic team - имат грижата да одобрят всеки един звук, за това дали е перфектен.
The Lighting technicians - които се уверяват в това дали светлините са кристални и се въприемат ясно.
Изображение



Quattro
Quattro e перманентна пълноприводна система използвана в Audi автомобилите. Quattro се въвежда през 1980 в Audi Quattro Coupe, базирано върху Audi 80 и разгърнало се в последствие в много от продаваните от Audi модели. В оригиналната Quattro система, където двигателят и трансмисията са разположени надлъжно, мощността се предава от трансмисията към механичен център наречен Torsen диференциал,който я разделя между предния и задния мост. Почти цялата гама модели на компанията разполага с такава система.

Torsen
Изображение
При идеални условия мощността се разделя 50/50 отпред и отзад.Това разделяне 50/50 на мощността помага да се предотврати приплъзването при стартиране, което е по-добре от системи, които могат да реагират само след стартовото приплъзване.При екстремни обстоятелства повече от 67% от мощността може да се предаде на единичен мост (полуоска).Мощността разделена между дясните и левите колела също е възможна, чрез блокиращ диференциал с електронен контрол. От няколко години насам Ауди предлага последната генерация на quattro с предавателно съотношение 60:40 в полза на задния мост.
Quattro system
Изображение


Ауди вгражда в някои от моделите си използващи напречни двигатели и трансмисии (А3,ТТ и А1), при които мощността се предава главно на предния мост електрохидравличен център Haldex с ограничено приплъзващ съединител. Системата работи като отбива до около 100% от мощността към задния мост при оправдани условия.
Мощността разделена между леви и десни колела се извършва посредством блокиращ диференциал с електронен контрол. Системата е на разположение най-вече при Volkswagen моделите, известна под името 4motion.
Haldex
Изображение


Quattro, Multitronic, TFSI, TDI и MMI са запазени марки на Audi AG


Двигателите
Audi предлага на клиентите си изключително богата гама от бензинови и дизелови високо технологични двигатели с обеми от 1.2 до 6.0 литра; с по-2/4/5 клапана на цилиндър, 4,5,6,8,10 и 12 цилиндрови; редови, "V"-образни и "W"-образни; атмосферни, турбо и Би-Турбо, с компресор агрегати, мощностите варират от 100 до 600 к.с

4 и 6 цилиндрови, основни двигатели:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Специалитет на фирмата са традиционните V6 и V8 бензинови и дизелови двигатели.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Kакто и култовите атмосферни ,Turbo и Bi-Turbo двигатели от S и RS сериите
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Връх на моторната ауди технология:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Интериорът
Основна отличителна черта на интериорите на Audi е тяхната неповторимост и качество на изработка. Притежават специфичното излъчване и дизайн характерен за фирмата.
Наборът от предлагани екстри и възможност за цветови комбинации са неограничени.В действителност всеки един автомобил се индивидуализира свободно от своя клиент.
Умелото съчетание на стил, ергономия, спортност и лукс подплатени с високото качество на материалите и изработката правят салоните на Audi неповторими. Вгражданите екстри и hi-tech решения изкачват фирмата до върха на модерното автомобилостроене.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Ауди в детайли:
Ауди са прочути и с така наречената "любов към детайла" - граничещо с маниакалност изпипване на всеки един елемент от автомобила. Баз значение дали ще седнете в салона, дали ще погледнете в багажника или в моторния отсек - навсякъде ще ви направи впечатление този факт.
Фирмата предлага и есклузивни изпълнения, за задоволяване потребностите и желанията и на най-претенциозния клиент.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Видео
http://www.youtube.com/watch?v=0a5h94IGxmk

http://www.youtube.com/watch?v=L8I6231a ... re=related


Фирмата днес
Днес Audi е символ за качество и прогрес.Марката предлага богата гама от луксозни, суперлуксозни и спортни високотехнологични автомобили, които очевидно се радват на бляскаво и успешно бъдеще.
Изображение


Юбилеи
През 2009 компанията отпразнува своята сто годишнина.
Изображение

През 2010 пък се навъшиха 30 години от създаването на quattro системата.
Изображение


Последна промяна verter на Сря Юли 04, 2012 9:32 am, променена общо 3 пъти

  
 

Re: Историята на AUDI
МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2012 9:16 am 
Offline
Човек с интерес

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 4:33 pm
Мнения: 18
Върти гумите на: Jeep 4.0 & 5.9 V8
AUDI В АВТОМОБИЛНИЯ СПОРТ
Изображение


Audi има завършени (и понякога доминиращи) форми на присъствие в авто състезания.Богатата Audi традиция в моторния спорт започва с Auto Union още през 30-те години на миналия век.През 80-те Quattro-то размазва конкуренцията в Рали шампионатите и изписва името Audi със златни букви в историята на този спорт.През 90-те Audi доминира в Touring и Super Touring категориите в моторния спорт след успешни състезания отвъд океана.В последните години Audi отново е навърха в типичният си тотално превъзхождащ стил в Льо Ман сериите.
16-cilinder Audi Silver Arrow 1934 (отпред) & Audi R8 2004
Изображение



Grand Prix racing cars - The Silver Arrows
В периода 1933-1937 година Auto Union създава серия от състезателни автомобили от type А до type D. Автомобилите били известни с названието си "Сребърните стрели"
Между 1935-1937 година сребърните стрели на ауди печелят 25 победи в редица исторически надпревари. Пилотирани са от имена като Ernst von Delius, Tazio Nuvolari, Bernd Rosemeyer, Hans Stuck and Achille Varzi. Автомобилите били много трудни за пилотиране, поради недостижимата си мощност по това време. Дори при скорост от над 160км/ч болидите успявали да превъртят гуми. По това време (1936) Мерцедес също постигат частични успехи с техните сребърни стрели. Доминацията на двете марки бил апрекъсната чак с настъпване на Втората световна война през 1939 година.
В началото най-мощните двигатели достигали 550к.с./834Нм във формат от V16 и 6.0 литра и 1 чарджър. По-късно за някои състезания поради ограничението на общото тегло са използвани версии с два чарджъра и V12 с 3.0 485к.с./550Нм.
Изображение


Световният рекордьор - Auto Union Tip C "Streamline" 1937, 545 к.с достигнал скорост от 406,3 км/ч.
Изображение

Bernd Rosemeyer - притежателят на рекорда
Изображение

***************************************************************


Рали
Изображение


През 1980 Audi реализира Quattro в пълноприводен турбо автомобил, който участва и печели доминирайки в ралитата по цял свят.Този автомобил е считан за един от най-знаменателните рали автомобили за всички времена, защото е един от първите взел такова предимство, което в последствие променя правилата в спорта и прокарва използването на пълноприводни автомобили.Много критици се съмнявали в постоянството на системите с 4 задвижващи колела, мислейки ги за твърде тежки и бавни, но променили мнението си след невероятния успех на Audi Quattro, спечелвайки още първото рали, в което участва.Печели състезание след състезание през следващите две години.
Audi Quattro
Изображение



1981 Michele Mouton печели няколко кръга от шампионата и става най-успешната жена пилот в историята на Световния рали шампионат.
Michele Mouton
Изображение

Изображение


През 1984 Audi лансира Sport Quattro,
което доминира в състезанията Монте Карло и Швеция, заемайки всички подиуми, но същевремено отстъпвайки от световното рали поради понататъшни проблеми касаещи сигурността на публиката. Walter Rohrl приключва сезона с неговото Audi Sport Quattro S1 помагайки на Audi да заеме второ място в класирането за производители. Audi заема почетни места в ралитата Хонг Конг и Бейджинг през същата година.
Audi Sport Quattro
Изображение


Audi Sport Quattro S1, наричано вече S1 участва в едно от най-тежките трасета на планетата, състезанието Pikes Peak Hill Climb.Състезанието представлявало непрекъснато изкачване, осеяно с трапове и граничещо с огромни пропасти, растоянието било 21km , на височина от 4302м и има 156 завоя , намира се в планината Колорадо.Michele Mouton поставя нов рекорд от 11:25:39 и същевремено става първата жена пилот поставила рекорд.
Audi Sport Quattro S1
Изображение

Изображение

През 1986 Audi напуска интернационалното рали, заради смъртен инцидент в Португалия с пилота Joaquim Santos каращ Ford RS200.Santos опитвайки се да избегне публиката от едната страна се врязва в публиката от другата страна.Bobby Unser карайки Audi през същата година поставя нов рекорд на трасето Pikes Peak hill climb 11:09:22.

През 1987, Walter Rohrl детронира стария рекорд и поставя феноменалното време от 10:47:85 с неговото Audi S1, отказвайки се от WRC две години по-рано.
Walter Rohrl
Изображение

Изображение
Преди да се присъедини към Ауди тима Walter Rohrl кара за Lancia и със своя Stratos бил единствения, който до някаква степен успявал да смогнва на темпото на Аudi.

Audi S1 разполагало с доказалия се с времето 5-цилиндров турбо мотор развиващ мощност от 600к.с.Скоростната кутия била 6-степенна и оборудвано с емблематичната Quattro система.Всички от топ пилотите на Audi са карали този звяр, Hannu Mikkola, Stig Blomqvist, Walter Rohrl и Michele Mouton.Audi S1 достигало от 0-100км/ч за 2,3с.!!!!!
Audi S1 Pikes Peak
Изображение

Изображение

Видео: Audi Quattro, Sport Quattro и S1 в световния рали шампионат.

http://www.youtube.com/watch?v=LuTc4VIdm-o


Touring cars
Изображение

През 1995 Audi e възпрепятствано да влезе с неговото Audi A4 Quattro в British Touring Car Championship, заради неговата доминация в сериите.Quattro системата била забранена, защото Audi било непобедимо в състезанията.
През 2004 Audi се завръща в Touring Car сериите, очаствайки и с Joest Racing A4 отбора в Deutsche Tourenwagen Masters сериите.

Audi V8 DTM Quattro 1990-92
Изображение

Audi 80 Quattro Competition 1994
Изображение

Audi 90/200 IMSA GTO Quattro 1989
Изображение

Audi A4 Supertouring 1996-1998
Изображение


Sports car racing
Изображение


Le Mans series

започвайки през 1999, Audi създава Audi R8 и заявява участие в LMP900 класа и в 24 hours of Le Mans.Фирмено поддържания отбор Joest Racing печели Льо Ман три пъти подред (2000-2002)
печели и всяко състезание в American Le Mans сериите в своята първа година.Ауди произвежда също и коли за други отбори.През 2003 две Bentley Speed 8S с Ауди двигатели печелят първите две места в GTP класа, междувременно шампионското Audi R8 финишира в крайното класиране на 3 място и на първо в LMP900 класа.
Audi се завръща в своя победен цикъл отново през 2004, заемайки първите три места, от три възможни автомобила.
Audi Sport Japan Team Goh финишират първи, втори са UK Veloqx, шампионският екип е трети.

Audi R8 LeMans
Изображение

Audi R10 LeMans
Изображение

Изображение

Audi R15 LeMans
Изображение

Audi R18 LeMans
Изображение

Видео: Основоположникът на победните серии - Audi R8 в Le Mans сериите
http://www.youtube.com/watch?v=5vnYPQzB ... re=related



Audi в съвремения моторен спорт
Ауди продължава успешно да участва в няколко надпревари - Le Mans, GT3 и DTM
Изображение

В Le Mans марката продължава да печели надпревари, като често доминира в това легендарно състезание.
Изображение

Изображение


Последна промяна verter на Сря Юли 04, 2012 10:16 am, променена общо 1 път

  
 

Re: Историята на AUDI
МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2012 9:17 am 
Offline
Човек с интерес

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 4:33 pm
Мнения: 18
Върти гумите на: Jeep 4.0 & 5.9 V8
ИСТОРИЯ


1899 Старт на Компанията
Изображение
На 14 Ноември 1899, August Horch (1868-1951) създава компанията A. Horch & Cie. в област Ehrenfeld.Тук той развива своята първа кола, която е завършена в началото на 1901.Компанията се премества в Reichenbach в Саксония през Март 1902 и се превръща в емисионно-дялова компания две години по-късно, което повлича понататъшни промени в местността.На 10 Май 1904, "A.Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG" е създадена в Zwickau.

1901 Първият Horch
Първият Horch поел по пътя през 1901, той имал хоризонтален двигател, чиято мощност била около 4-5 к.с.Допълнително малко бутало в двигателя било проектирано да абсорбира вибрациите на коляновия вал.August Horch споменавал за това като неговия "impact-free" двигател.Друга нова отличителна черта била манивелата, революционно откритие в автомобилостроенето.
Изображение

1904 Horch/Zwickau
След създаването на фирмата в Cologne през 1899 и преместването й в Reichenbach през 1902,успехът на автомобилите Horch станало ясно, че фабриката трябвало да се разшири.По съвет на неговите бизнес колеги, August Horch решава да установи емисионно-дялова компания.Нови помещения били открити в Zwickau.
Продукцията стартирала през 1904, началото на дълголетната традиция на автомобилостроенето в Zwickau.
Изображение

1906 Първият NSU автомобил
1906 Светът видял "Sulmobil", триколесно превозно средство с 3,5 к.с мотоциклетен двигател.Както и да е, "Сулмобил" не пожънал успех.Като резултат бил първият "Original Neckarsulm Motor car", с 1308 кубиков, четири-цилиндров двигател и мощност от 10к.с., започнал да се произвежда същата година.
Изображение

1907 Rasmussen
През 1904 Jorgen Skafte Rasmussen станал фабрикант на парни котли и уреди.През 1906 той купува текстилен завод в Zschopau,Саксония.
Продукцията там започва през 1907.Повреме на Първата Световна Война Rasmussen работи върху парозадвижвани автомобили ("Dampfkraftwagen"),откъдето трите букви DKW произхождат.
Изображение


1909 Horch = Audi
През 1909 August Horch има противоречия с управителния борд на "A.Horch & Cie. Motorwagen Werke AG".Horch напуска собствената си фирма.Малко след това, на 16 Юли 1909, той регистрира втора фирма, Horch Automobil-Werke GmbH, в същия град.Horch губи противоречията относно името на компанията.Както и да е, решение на проблема било намерено: Латинският превод на неговото име (немската дума за "hark!"/"слушай!").Новото име на компанията, Audiwerke GmbH, влезло в сила на 25 Април 1910.
Изображение


1913 Първият Wanderer автомобил
Първият Wanderer автомобил с 5/12 к.с., четири-цилиндров двигател бил тестван през 1912.Той влиза в серийно производство през 1913.Този малък Wanderer не се задържал дълго на пазара когато станал естрадна звезда в оперетата "Puppchen" (Марионетката),което може да бъде преведено неточно като "любим".Названието на песента било твърде привлекателно: "Darling, you are the apple of my eye, darling, I think the world of me."
Откъдето Wanderer-а бил известен с името "Puppchen".
Изображение

1914 August Horch печели Алпийската надпревара
Интернационалната Алпийска надпревара било едно от най-известните по това време състезания.August Horch взел част от Audi за първи път през 1911 и спечелил първа награда.Това го окуражило да вкара Ауди отбор в "challenge Trophy" през 1912 до 1914г. Audi печели отборната награда във всяка от тези три години."The Alpine Challenge Trophy" било представено на Audi пилотите на 27 Юни 1914.
Изображение

1921 Audi въвежда лявото управление
Дясното управление съществувало още от времето на конете и каретите, когато кочиашът седял от дясната страна.През Септември 1921 Audi става първият германски производител на автомобили ,който представя сериен автомобил с ляво разположение на волана, Audi Type K.Давайки на шофьора по-добро зрително поле върху прииждащия трафик и правейки изпреварването по-безопасно.
Изображение

1922 Започва производството на DKW мотоциклетите
През 1922 компанията Zschopauer Motorenwerke започва производството на свой собствен мотоциклет.Спортните успехи на леките мотоциклети с 2,25 к.с, двутактови двигатели били забележителни.Победите в "Berlin Avus" състезание през 1922 и тройната победа на DKW отбора в "ADAC Reichsfahrt" същата година, карат другите производители да седят и да си водят бележки.Първият DKW мотоциклет затова бил наричан "Reichsfahrt".През следващите шест години "Zschopauer Motorenwerke/DKW" се установява като най-големият мотоциклетен производител.
Изображение

1926 Horch - първият немски 8-цилиндров автомобил
През 1926 Horchwerke AG от Zwickau представя Horch 303 Berlin.Това бил първият 8-цилиндров немски автомобил влезнал в серийно производство.Двигателят проектиран от Paul Daimler имал два горноразположени разпределителни вала задвижвани посредством вертикална верига.С обем от 3132 куб.см, двигателя първоначално развивал мощност от 60к.с.
Изображение

1928 Започва производството на DKW автомобили
Rasmussen най-накрая има достъп до мощния двигател за DKW автомобил (600 кубика, 15 к.с.) във формата на двуцилиндров мотоциклет (1927) Превозното средство, което имало тежко купе покрито с имитация на кожа, имало задно задвижване. Произвеждало се в Spandau, Берлин от 1928.
Изображение

1931 Първият еднообемен автомобил с предно предаване
През Август 1928 J.S.Rasmussen придобива права върху дяловете на Audiwerke AG. Той произвеждал малък DKW автомобил с предно задвижване произвеждан в много екземпляри в тази компания в Zwickau от 1931.Този автомобил имал също дървен корпус покрит с имитация на кожа и оборудван с типичния DKW двутактов двигател.Този дизайн служи за база на най-успелия германски малък автомобил през 30-те, над 250,000 от който напускат завода в Zwickau до 1942.
Изображение

1932 основава се Auto Union AG
На 29 Юни 1932, четирите Саксонски моторни производители Audi, DKW, Horch и Wanderer обединяват сили и създават Auto Union AG, чийто главен офис е в Chemnitz. Новата компания имала възможност да покрива всички пазарни сегменти, от леки мотоциклети до луксозни лимузини.
Изображение

1933 Първото Audi с предно задвижване
На Берлинското моторно шоу през 1933, Auto Union AG представя новото Audi, първият пътнически, стандартно голям автомобил с предно предаване.Компанията използва за първи път подобен задвижващ принцип и с Wanderer 6-цилиндров двигател.
Изображение

1934 Спортните grand prix автомобили на Auto Union
Новата фирма Auto Union набира страхотна популярност подплатена със състезателни успехи и автомобилен дизайн базиран върху разработки на Ferdinand Porsche. 16-цилиндровият двигател се поставял зад водача, чрез което се постигал забележителен аеродинамичен ефект.
Изображение

1936 Новият централен офис в Chemnitz
През 1936 управата на Auto Union, която ръководела компанията от Zschopau, се премества в нов главен офис в Chemnitz. През същата година, централните лаборатории за дизайн развиват и тестват също вече в Chemnitz.
Изображение

1937 Световен скоростен рекорд в състезанието "Streamliner"
Състезателните коли на Auto Union били "high-tech" продукти за своето време.Те издържали до върховни постижения в двигателните-авто конструкции, това концентрирало пореди всичко върху високо продуктивните двигатели, аеродинамичния дизайн и систематичното използване на олекотени конструкции.Колата на Auto Union с невероятно обтекаема аеродинамична форма и мощност от 545 к.с. била първата, която надхвърлила скоростта от 400км/ч (406km/h) върху нормален път.
Изображение

1938 Първите "crash" тестове
От 1938 Auto Union AG систематично прави "crash" тестове, също така е един от първите производители правещи това.Най-различни DKW модели с метална, дървена или пластмасова каросерия били тествани по-всевъзможни начини и било наблюдаване тяхното държане при преобръщане и катастрофи.
Изображение

1941 Военна продукция
С разработката и продукцията на специални превозни средства за военни нужди, Auto Union става важен доставчик на автомобили за нуждите на армията през средата на 30-те.Избухналата война в последствие прекъснала цижилното производство на автомобили през Май 1940.След това, компанията произвеждала продукция изключително и само за военни нужди.
Изображение

1948 Изпразване и изземване
По заповед на командването на Съветската армия в Германия, Саксонските заводи на Auto Union били изпразнени и иззети през 1945 като компенсации.Всичко това станало без компенсации за Auto union.На 17 Август 1948 Auto Union AG в Chemnitz бил заличен от търговските регистри.
Изображение

1949 Нов старт в Ingolstadt Auto Union GmbH
Заем от Баварското правителство и други помощи помагат на новият автомобилен производител да се изправи на крака в Ingolstadt.Auto Union GmbH бил основан в Ingolstadt на 3 Септември 1949.Базирайки се на изградените DKW принципи: предното предаване и двутактовите двигатели започнало производството на малък но як 125 кубиков мотоциклет ,също така започнало производството и на DKW бус за доставки същата година.
Изображение

1950 Първият DKW пътнически автомобил след войната
През Август 1950 Auto Union произвежда първия си след-военен пътнически автомобил.Това бил DKW Meisterklasse F89P, и бил възможен в два варианта, като лимузина (Saloon) и като четириместен кабриолет (Karmann).Докато удобствата в Ingolstadt били незадоволителни Auto Union ползвал помещенията на компанията Rhein-metal-Borsig AG в Dusseldorf.DKW се произвеждали там до края на 1961.
Изображение

1951 NSU мотоциклет поставя световен рекорд
В началото на 1945, скромен брой мотоциклети се произвеждали отново като NSU в Neckarsulm.В рамките само на няколко години фабриките станали най-важния производител в този сектор.NSU мотоциклетите били произведения на изкуството.На 12 Април 1951 мотоциклетният състезател Wilhelm Herz успешно поставил нов световен рекорд на Мюнхенско-Инголщадската магистрала достигайки скорост от 290км/ч с специален 500-кубиков NSU спортен мотоциклет.
Изображение

1953 DKW "Sonderklasse" с 3-цилиндров двигател
Auto union лансира нов 3-цилиндров модел точно за Германското моторно шоу през 1953.Автомобила бил известен с наименованието си "3=6 Sonderklasse".Той бил разработен преди войната и предвиден да влезе в производство още през 1940.Името 3=6 идва от факта, че 3-цилиндровия, двутактов двигател имал мощностни характеристики като на 6-цилиндров, четиритактов двигател благодарение на двойния цикъл на изгаряне.
Изображение

1955 NSU е най-големият производител на мотоциклети в света
През 1955, NSU Werke AG в Neckarsulm гордо предлага общ продуктов обем от 342,583 двуколесни превозни средства (вкл. 45,747 велосипеда).Това прави NSU водещ световен производител на двуколки.По това време мотоциклетната еуфория достига невиждани граници.С покачване на заплатите, клиентите започват все повече да търсят модерен транспорт.Автомобилът става мечта за хората.
Изображение

1957 NSU се завръща към автомобилното производство
След близо 30-годишно отсъствие, NSU се завръща към производството на автомобили през 1957.Компанията обсъжда решението за малка кола, съсдадена за средния купувач и мотоциклетните собственици.NSU Prinz бил представен на Германското моторно шоу през 1957, и от този ден започнало отстъплението и загубите на мотоциклетния пазар.
Изображение

1958 Deimler-Benz поема Auto Union GmbH
Чрез подстрекателството на предприемачът Friedrich Karl Flick, Daimler-Benz AG придобива правата впоследствие на Auto Union GmbH на 24 Април 1958.От тази дата до края на 1965, Auto Union е изцяло притежание на Daimler Group базиран в Stuttgart.
Изображение

1959 Стартът на новия завод в Ingolstadt
С Auto Union Daimler спира производството на мотоциклети през есента на 1958, нова кола се планира в Ingolstadt за 1959.Това бил един от най-модерните заводи в европа.През 1962 заводът на Auto Union в Dusseldorf е продаден на Daimler-Benz.
Изображение

1963 NSU Prinz е сензацията на IAA
Откритият ,двуместен NSU предизвиква сензация на Франкфуртското моторно шоу през 1963.Познак като "Wankel Spider", този двуместен мъник имал еднобутален роторен двигател отзад.NSU работели заедно с Felix Wankel по новата двигателна концепция още от началото на 50-те.Вместо буталото да се движи напред назад, турбина компресира горивото/въздуха в смес (rotary piston engine)
Изображение

1964 VW поема Auto Union GmbH
Още веднъж чрез индустриалистът Friedrich Karl Flick ,правата на Auto Union са придобити от друг собственик-Volkswagenwerk AG през Декември 1964.Инголщадският завод става изцяло притежание на VW и играе ролята на спомагателен завод до края на 1966.
Изображение

1965 Името Audi се възражда
Цялата работа по двутактовите двигатели се прекратява когато Auto Union става част от Volkswagen Group. 4-цилиндровият, четиритактов двигател разработен по-рано с Daimler-Benz - познат като "medium pressure" двигател инсталиран в последния DKW модел F 102 e представен като Audi през лятото на 1965.
Изображение

1967 NSU представя Ro 80
През Септември 1967, NSU представя напълно нов модел от средния клас, NSU Ro 80.С забележителен двигател с мощност 115 к.с. дву-турбинен роторен двигател.Модерната каросерия била изпреварила времето си и с отличителни стилни елементи, които станали норма за каросериите няколко години по-късно.
NSU причинило забележителна сензация, но не било способно да прокара Wankel-принципът.
Изображение

1968 Лансира се Audi 100
На 26 Ноември 1968, Auto Union поканва дилъри и пресата да присъстват на презентацията на току що сътвореното Audi 100 в Ingolstadt City Theatre.Този модел, разработен от техническия директор д-р Ludwig Kraus, изпраща Audi като конкурентноспособен в горният сегмент на средния клас за първи път.Audi 100 бързо става бестселър и формира база за новата моделна гама на Audi , която осигурява независимото бъдеще на Audi като марка.
Изображение

1969 Audi NSU Auto Union AG
През Март 1969, NSU Motorenwerke AG, която точно била поета от VW, и базираният в Ingolstadt Auto Union GmbH се сливат в Audi NSU Auto Union AG, чийто главен офис е в Neckarsulm.
Изображение

1972 Представено е Audi 80
През Септември 1972, шефът на техническия инженеринг д-р Ludwig Kraus представя Audi 80,Продължаващата моделна политика започната с Audi 100.Този автомобил използвал 4-цилиндров двигател с един горно разположен вал (OHC), който покъсно е "осиновен" от Volkswagen Group и става в края на краищата един от най-произвежданите двигатели от VW.Audi 80 било малък хит.Над милион от този модел бил произведен и продаден само за 6 години.
Изображение

1974 Audi 50 - отговорът на петролната криза
Септември 1974 излиза на бял свят Audi 50, най-малкия модел на Audi и същевремено фирмения отговор на енергийната криза през 70-те.Както било планирано като най-произвеждания модел от самото начало, малкото Audi било произвеждано от VW в Wolfsburg. Шест месеца след появата на Audi 50, този модел се лансирал на пазара като VW Polo.
Изображение

1979 Споразумението
1979 Audi и VW сключват споразумение, да не произвеждат едни и същи коли на един пазар.VW желае да остане символ на "народен автомобил" и започва да произвежда малки и евтини автомобили.Ауди от своя страна е взело на прицел луксозния пазар.
Изображение

1980 Audi Quattro - революционният задвижващ концепт
През Март 1980, пълноприводното спортно купе причинява истинска сензация щом Audi се изправя на Женевското моторно шоу.Audi Quattro бил първият high-perfomance автомобил с четири задвижващи колела.Тази задвижваща концепция била преди това използвана само на камиони и джипове.Перманентната задвижваща система на Audi Quattro пожънала световен успех в моторния спорт и постепенно си пробило път в цялата моделна гама на Audi
Изображение

1982 Audi 100 - аеродинамичния световен шампион
През Есента на 1982, Audi NSU Auto Union AG представи третата генерация Аudi 100 (познато като C3).Благодарение на олекотената си конструкция във всяко отношение и над-всичко, аеродинамичния коефициент 0,30, новото Audi 100 било синоним на прогресивен дизайн.По думи на немското издание Auto-Zeitung, "на езика на аеродинамиката, новото Audi 100 декласира останалия автомобилен свят"
Изображение

1985 Audi NSU Auto Union AG става Audi AG
Когато производството на Ro 80 се прекратява през 1977, използването на името NSU също е към края си.От 1 Януари 1985 Audi NSU Auto Union AG се преименува на Audi AG.По същото време компанията премества главния си офис от Neckarsulm в Ingolstadt.
От този момент нататък продуктите на компанията имат същото име.
Изображение

1986 Напълно галванизирано: третото поколение Audi 80
През есента на 1986, Audi AG представя третата си генерация Audi 80, познато като B3. Както моделната гама Audi 100/200 една година по-рано, Audi 80 също е с напълно галванизирано купе с 10-годишна гаранция против корозия.С аеродинамичен коефициент от 0,29, Audi 80 демонстрира отлична аеродинамика.
Изображение

1988 Audi V8: крачка в кралския клас
През 1988 Audi AG рисковано влиза в кралския клас за първи път с лансирането на Audi V8.Този нов модел е оборудван с 184кВт (250к.с.), 3,6-литров, 8-цилиндров сплавов двигател.Колата е оборудвана и с перманетно задвижване Quattro, по 4 клапана на цилиндър и 4-степенна електронна автоматична трансмисия.
Изображение

1989 Audi Turbo diesel Direct Injection (TDI)
След повече от 13 години развитие, инжинерите на Audi сполучливо култивират дизелов двигател с директно впръскване на горивото, което по-рано било използвано единствено в камионни двигатели сполучливо.В комбинация с turbocharger било възможно екстремално нискозагубен горивен процес, който като резултат давал изключително нисък разход.През есента на 1989, Audi 100 било представено на Франкфуртското изложение с 2,5-литров, 5-цилиндров, TDI двигател.
Изображение

1991 Audi Quattro Spyder & Audi Avus Quattro
Audi представя две сензационни спортни автомобила през есента на 1991: Audi Quattro Spyder в Франкфурт и Audi Avus Quattro в Токио.
Неизменно на принципите си Audi е заложило на алуминий за изработката на тези два модела, подготвяйки почвата за бъдещи олекотени конструкции в серийното производство
Изображение

1993 Автомобилите губят килограми: Audi Space Frame
В продължение на няколко години Audi AG работи заедно с Aluminium Compani of America в разработките на олекотени алуминиеви автомобили.Резултатът е налице 1993 на франкфуртското автомобилно изложение: алуминиевото студио известно като Audi Space Frame.Купето използва нови дизайнерски принципи: изпъквайки алуминиеви секции свързани помежду си с възлообразни форми, оформени структури ,в които са интегрирани алуминиеви панели, които имат носеща функция
Изображение

1994 Ново име, нови материали, новото А8
През март 1994, Audi AG представя новият си модел в висшия сегмент, Audi A8 на Женевското изложение.Това бил първият сериен модел с изцяло алуминиево купе.По същото време тече процес по преименуването на новите модели.Наследникът на Audi 80 се казва вече А4, на Audi 100 е A6.Тези модели са последвани в последствие през 1996 Audi A3 ,представител в компактния клас.Производството на Audi А2, първият еднообемен алуминиев автомобил излиза на пазара през Юни 2000
Изображение


  
 

Re: Историята на AUDI
МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2012 9:18 am 
Offline
Човек с интерес

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 4:33 pm
Мнения: 18
Върти гумите на: Jeep 4.0 & 5.9 V8
ХРОНОЛОГИЯ

DKW
1938 - Sonderklasse
Двигател, бензин: 1.0 V4 (32)
1950 - F89 Meisterklasse
Двигател, бензин: 0.7 V2 (23)
1956 - F93 3=6
Двигател, бензин: 0.9 V3 (38)
1958 - 1000/1000S *
1963 - F102 *
1963 - F11 *
1963 - F12
Двигател, бензин: 0.9 (45)
1959 - Junior*

Horch
1901 - Type
Двигател, бензин: R2 (5)
1922 - Horch 10M20
Двигател, бензин: 2.6 (35)
1928 - Type 350/375, 400/405
Двигател, бензин: 4.0 R8 DOCH (80)
1935 - Type 830/930 *
Двигател, бензин: V8 (75)
1935 - Type 850/851/951
Двигател, бензин: 5.0 R8 OHC (120)
1936 - Type 853 *
Двигател, бензин: 5.0 R8

Wanderer
1916 - Type N "Puppchen"
Двигател, бензин: 1.3 R4 (15)
1929 - W11
Двигател, бензин: 2.5 R6 (50)
1931 - W10 Delivery Van
Двигател, бензин: 1.6 R4 (30)
1932 - W11 Sport Cabriolet
Двигател, бензин: 2.5 R6 (50)
1938 - W24*
1937 - W25K Sports*
1937 - W52 Cabriolet
Двигател, бензин: 2.6 R6 (62)
1936 - W50 *
1938 - W23 Cabriolet
Двигател, бензин: 2.6 R6 (62)

****************************

Audi

1910 - Type A
Изображение
Двигател, бензин: 2.6 (22)


1911 - Type B (10/28)

Изображение

1911 - Type C (14/35)
Изображение
Двигател, бензин: 3.5 (35)

1912 - Type D (14/45)
Изображение

1913 - Type E (22/50)
Изображение

1914 - Type G (8/22)
Изображение

1922 - Type K (14/50)
Изображение
Двигател, бензин: 3.5 (50)

1924 - Type M (18/70)
Изображение

1928 - Type R
Изображение
Двигател, бензин: 4.9 R8 (100)

1929 - Type S/SS
Изображение

1930 - Type Zwickau
Изображение

1931 - Type T Dresden
Изображение

1931 - Type P (5/30)
Изображение

1933 - Front
Изображение

1935 - 225 Roadster
Изображение

1938 - 920
Изображение
Двигател, бензин: 3.2 R6 (75)

1965 - 60/75/80/Super 90
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.5 (60)/ 1.7 (75,80,90)



1966 - Variant
Изображение

Изображение


1968 - 100 (C1)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.7 (85)/ 1.8 (90,100)/ 1.9 (112)



1969 - Coupe 100 S
Изображение

Изображение
Двигател, бензинов:
1.9 (115)


1972 - 80 (B1)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.3 (55,60)/ 1.5 (75,85)/ 1.6 (100,110)



1972 - 80 (B1) Super
Изображение

Изображение


1973 - Audi 100 (C1) facelift
Изображение

Изображение


1975 - 50
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.1 (50)/ 1.3(60)



1976 - 80 (B1) facelift
Изображение

Изображение


1976 - 100 (C2)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (85)/ 1.9 (100)/ 2.0 (115)/ 2.1 (115,136)
дизел: 2.0 D (70)



1976 - Audi 80 (B1) Estate
Изображение

Изображение


1977 - 100 (C2) Avant
Изображение

Изображение


1978 - 80 (B2)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.3 (60)/ 1.6 (75,85,110)/ 1.8 (90,110,112)/
1.9 (115)/ 2.0 (115)/ 2.2 (136)
дизел: 1.6 D (55)/ 1.6 TD (70)


1979 - 200 (C2)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.1 R5 (136)
2.1 Turbo R5 (170)


1980 - Ur Quattro
Изображение

Изображение
2.1 Turbo (200/220)


1980 - Coupe
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (75)/ 1.8 (90)/ 1.9 (115)/ 2.0 (115)/ 2.1 (130)/
2.2 (115)/



1981 - 80 (B2) facelift

Изображение

Изображение


1982 - 100 (C3)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 (75,90)/ 1.9 (100)/ 2.0 (115)/ 2.2 (120,137)
2.2 Тurbo (165,200)/ 2.3 R5 (136)
дизел: 2.0 D (70)/ 2.0 TD (100)/ 2.4 D (82)/
2.5 TDI (120)



1983 - 100 (C3) Avant
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 (75,90)/ 1.9 (100)/ 2.0 (115)/ 2.2 (120,137)
2.2 Тurbo (165,200)/ 2.3 R5 (136)
дизел: 2.0 D (70)/ 2.0 TD (100)/ 2.4 D (82)/
2.5 TDI (120)


1983 - 200 (C3)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.1 R5 (136)/ 2.1 Turbo R5 (182)/ 2.2 R5 (137)/
2.2 Turbo R5 (165,200)/ 2.2 20V Turbo (220)
2.3 R5 (136)



1983 - 80 (B2) GTE
Изображение

Изображение


1984 - 200 (C3) Avant
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:

1984 - 90 (B2)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.0 (112,115)/ 2.2 (115,120,136)


1984 - Coupe
Изображение

Изображение


Двигатели, бензин:
1.8 (107,112)/ 2.0 (112)/ 2.2 (120)/ 2.3 R5 (136)



1985 - Coupe Sport Quattro
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.1 20V Turbo (306)/ 2.2 20V Turbo (200,220)



1986 - 80 (B3)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (75)/ 1.8 (75,90,112)/ 2.0 (115)/
2.0 16V (136)/ 2.0 20V (160)/
дизел: 1.6 TD (80)/ 1.9 D (70)



1987 - 90 (B3)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.0 (115)/ 2.2 (136)/ 2.3 R5 (133,136)/ 2.3 20V (167)
дизел: 1.6ТD (80)


1988 - V8 (D1)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
3.6 32V V8 (250)/ 4.2 32V V8 (280)


1989 - Coupe
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 (112)/ 2.0 (115)/ 2.0 16V (140)/ 2.0 20V (160)/
2.3 R5 (133)/ 2.3 20V (167) 2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)


1991 - 100 (C4)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.0 (101,115)/ 2.0 16V (140)
2.3 R5 (133)/ 2.6 V6 (150)/
2.8 V6 (174)/
дизел: 2.4D R5 (82)/ 2.5 TDI R5 (115)



1991 - S4
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.2 20V Turbo R5 (230)/ 4.2 32V V8 (280)



1991 - 100 (C4) Avant
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.0 (115)/ 2.0 16V (140)/ 2.6 V6 (150)
2.8 V6 (174)
дизел: 2.5 TDI R5 (115)



1991 - S4 (C4) Avant

Изображение

Изображение

1991 - 80 (B4) Cabriolet
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V (125)/ 2.0 (115)/ 2.3 R5 (133)/
2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)
дизел: 1.9 TDI (90)



1992 - V8 (D1) Long
Изображение

Изображение


1992 - Coupe facelift
Изображение

Изображение


1992 - 80 (B4)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (101)/ 2.0 (90,115)/ 2.0 16V (140)/
2.3 R5 (133)/ 2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)
дизел: 1.9 TDI (90)


1993 - 80 (B4) Avant
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (101)/ 2.0 (90,115)/ 2.0 16V (140)/
2.3 R5 (133)/ 2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)
дизел: 1.9 TDI (90)


1993 - S2 Coupe
Изображение

Изображение
Двигател, бензин: 2.2 20V Turbo R5 (220)


1994 - S2 (B4)
Изображение

Изображение
Двигател, бензин: 2.2 20V Turbo R5 (230)


1994 - RS2 limited edition
Изображение

Изображение
Двигател, бензин: 2.2 20V Turbo R5 (315)

1994 - Cabriolet facelift
Изображение

Изображение

............................


Легенда:
Първата цифра след двигателите означава кубатурата
16.....60V - брой клапани
R5 - редови, петцилиндров
V6/V8/V12 - "V"-образен, 6/8/12 цилиндров
W12 - "W"-образен, 12 цилиндров
накрая в скоби е дадена мощността на двигателя изразена в конски сили.


  
 

Re: Историята на AUDI
МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2012 9:18 am 
Offline
Човек с интерес

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 4:33 pm
Мнения: 18
Върти гумите на: Jeep 4.0 & 5.9 V8
.....................................

1994 - A6 (C4)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V (125)/ 2.0 (115)/ 2.0 16V (140)/
2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)/ 2.8 30V V6 (193)
дизел: 1.9 TDI (90)/ 2.5 TDI R5 (115,140)


1994 - A6 (C4) Avant
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V (125)/ 2.0 (115)/ 2.0 16V (140)/
2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)/ 2.8 30V V6 (193)
дизел: 1.9 TDI (90)/ 2.5 TDI R5 (115,140)


1994 - A8 (D2)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.8 V6 (174)/ 2.8 30V V6 (193)/ 3.7 40V V8 (260)
4.2 40V V8 (300,310)/ 6.0 60V V12 (420)
дизел: 2.5 TDI V6 (150,180)/ 3.3 TDI V8 (225)


1995 - S6 (C4)
Изображение

Изображение
Дивгатели: бензинови 2.2 20V Turbo R5 (230) ; 4.2 V8 (280)

1995 - S6 (C4) Avant
Изображение

Изображение



1995 - A4 (B5)

Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (101)/ 1.8 20V (125)/ 1.8 20V Turbo (150)/
2.6 V6 (150)/ 2.8 V6 (174)
дизел: 1.9 TDI (90,110)/ 2.5 TDI V6 (150)


1996 - A3 (8L1)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (101)/ 1.8 20V (125)/ 1.8 20V Turbo (150,180)
дизел: 1.9 TDI (90,100,110,130)


1996 - A4 (B5) Avant
Изображение

Изображение


1996 - S8 (D2)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин: 4.2 40V V8 (340)


1997 - A6 (C5)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V Turbo (150,180)/ 2.0 (130)/ 2.4 30V V6 (165,170)
2.7 30V Turbo V6 (230,250) 2.8 30V V6 (193) 3.0 30V V6 (220)
4.2 40V V8 (300)
дизел: 1.9 TDI (110,130)/ 2.5 TDI V6 (150,180)



1998 - A6 (C5) Avant
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V Turbo (150,180)/ 2.0 (130)/ 2.4 30V V6 (165,170)
2.7 30V Turbo V6 (230,250) 2.8 30V V6 (193) 3.0 30V V6 (220)
4.2 40V V8 (300)
дизел: 1.9 TDI (110,130)/ 2.5 TDI V6 (150,180)



1998 - TT (8N3)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V Turbo (150,180,225)/ 3.2 24V V6 (250)



1998 - S4 (B5)
Изображение

Изображение
Двигател, бензинов: 2.7 30V Bi Turbo V6 (265)


1999 - S4 Avant
Изображение

Изображение


1999 - S3
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин: 1.8 20V Turbo (210,225)


1999 - A4 (B5) Facelift
Изображение

Изображение


1999 - A4 (B5) Avant Facelift
Изображение

Изображение



1999 - S6 (C5)
Изображение

Изображение
Двигател, бензинов: 4.2 40V V8 (340)

1999 - S6 (C5) Avant
Изображение

Изображение


1999 - A8 (D2) Facelift
Изображение

Изображение



1999 - S8 Facelift
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин: 4.2 40V V8 (340)



1999 - A8 (D2) Long

Изображение

Изображение
Двигатели: бензин:
4.2 V8 (340); 6.0 W12 (420)

1999 - RS4 (B5)
Изображение

Изображение
Двигател, бензинов: 2.7 30V Bi-Turbo V6 (380)


1999 - TT Roadster
Изображение

Изображение



2000 - A2
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.4 16V (75)/ 1.6 FSI (110)
дизел: 1.2 TDI (60)/ 1.4 TDI (75,90)



2000 - A3 (8L1) Facelift
Изображение

Изображение



2000 - A4 (B6)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V Turbo (150,163,190)/ 2.0 20V (131)/ 2.0 FSI (150)/
2.0 FSI Turbo (200)/ 2.4 30V V6 (170)/ 3.0 V6 (220)/
3.0 FSI V6 (255)
дизел: 1.9 TDI (100,130)/ 2.5 TDI V6 (155,163,180)



2000 - A6 (C5) Allroad
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.7 30V Turbo V6 (250)/ 4.2 40V V8 (300)
дизел: 2.5 TDI V6 (163,180)



2001 - A6 (C5) facelift
Изображение

Изображение


2001 - A6 (C5) Avant facelift
Изображение

Изображение


2001 - S4 (B6)
Изображение

Изображение
Двигател, бензинов: 4.2 40V V8 (344)


2001 - A4 (B6) Avant
Изображение

Изображение

2002 - A4 (B6) Cabriolet
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 20V Turbo (163)/ 2.0 20V (131)/ 2.4 30V V6 (170)
3.0 30V V6 (220)
дизел: 2.5 TDI V6 (163)


2002 - S4 (B6) Avant
Изображение

Изображение


2002 - A8 (D3)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
3.0 30V V6 (220)/ 3.7 40V V8 (280)/ 4.2 40V V8 (335)
6.0 60V W12 (450)
дизел: 3.0 TDI (233)/ 4.2 TDI 32V V8 (275)


2002 - RS6 (C5)
Изображение

Изображение
Двигател, бензинов: 4.2 40V Bi-Turbo V8 (450,480)


2002 - RS6 Avant
Изображение

Изображение



2003 - A6 (C5) Allroad facelift
Изображение

Изображение


2003 - TT Facelift
Изображение

Изображение


2003 - TT Roadster Facelift
Изображение

Изображение


2003 - S4 (B6) Cabriolet
Изображение

Изображение


2003 - A3 (9L)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.6 (102)/ 1.8 Turbo (150,180)/ 3.2 V6 (250)
дизел: 1.9 TDI (105,130)/ 2.0 TDI (140)


2004 - A8 (D3) Facelift
Изображение

Изображение


2004 - A3 Facelift
Изображение

Изображение


2004 - A3 Sportback
Изображение

Изображение


2004 - A6 (C6)
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
2.4 24V V6 (177)/ 3.2 FSI V6 (255)/ 4.2 40V V8 (335)
дизел: 2.0 TDI (140)/ 2.7 TDI V6 (180)/ 3.0 TDI (225)


2005 - A4 (B7)
Изображение

Изображение


2005 - A4 (B7) Cabriolet
Изображение

Изображение


2005 - TT Sport Quattro
Изображение

Изображение
Двигател, бензин: 1.8 20V Turbo (240)


2005 - S4 (B7)
Изображение

Изображение







Легенда:
Първата цифра след двигателите означава кубатурата
16.....60V - брой клапани
R5 - редови, петцилиндров
V6/V8/V12 - "V"-образен, 6/8/12 цилиндров
W12 - "W"-образен, 12 цилиндров
накрая в скоби е дадена мощността на двигателя изразена в конски сили.


  
 

Re: Историята на AUDI
МнениеПубликувано на: Сря Юли 04, 2012 9:19 am 
Offline
Човек с интерес

Регистриран на: Нед Юни 03, 2012 4:33 pm
Мнения: 18
Върти гумите на: Jeep 4.0 & 5.9 V8
2005 - A4 (B7) Avant
Изображение

Изображение


2005 - S4 (B7) Avant
Изображение

Изображение


2005 - S4 (B7) Cabriolet
Изображение

Изображение


2005 - RS4 (B7)
Изображение

Изображение


2005 - A6 (C6) Avant
Изображение

Изображение


2005 - S6 (C6)

Изображение

Изображение


2005 - S6 (C6) Avant
Изображение

Изображение

2005 - Q7
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
3.6 V6 FSI (280); 4.2 V8 FSI (350)
дизел:
3.0 V6 TDI (233),240); 4.2 V8 TDI (326)

2006 - RS4 (B7) Avant
Изображение

Изображение
Двигател, бензин:
4.2 V8 FSI (420)

2006 - TT
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
1.8 TFSI (160); 2.0 TFSI (200,211,272); 2.5 TFSI (340); 3.2 V6 (250)


2006 - RS4 (B7) Cabriolet
Изображение

Изображение
Двигател, бензин:
4.2 V8 FSI (420)

2006 - A6 (C6) Allroad
Изображение

Изображение
Двигатели, бензин:
3.2 V6 FSI (255); 3.0 V6 TFSI (290); 4.2 V8 FSI (350)
дизел:
2.7 V6 TDI (180); 3.0 V6 TDI (233)


2006 - S8 (D3)
Изображение

Изображение
Двигател, бензин: 5.2 V10 FSI (450)


2006 - S3
Изображение

Изображение


2007 - R8
Изображение

Изображение


2007 - A5 Coupe
Изображение

Изображение

2007 - TT Roadster

2007 - A4 (B8)

2008 - A6 (C6) Allroad Facelift

2008 - A4 (B8) Avant

2008 - TTS

2008 - TTS Roadster

2008 - A8 (D3) Facelift

2008 - Q7 Facelift

2008 - S5 Coupe

2008 - S8 (D3) Facelift

2008 - S3 Facelift
Изображение

Изображение


2008 - A3 Cabriolet

2008 - A6 (C6) Facelift

2008 - A6 (C6) Avant Facelift

2008 - RS6 (C6) Avant
Изображение

Изображение


2008 - Q5

2008 - A3 Facelift

2008 - A3 Sportback Facelift

2008 - S6 (C6) Facelift

2008 - S6 (C6) Avant Facelift

2008 - A6 (C6) Avant Facelift

2009 - RS6 (C6)
Изображение

Изображение


2009 - TT RS Coupe

2009 - TT Roadster RS

2009 - A4 (B8) Allroad

2009 - S4 (B8)

2009 - S4 (B8) Avant

2009 - A5 Cabriolet

2009 - A5 Sportback

2010 - S5 Sportback

2010 - Q7 Facelift

2010 - R8 Facelift

2010 - R8 Spyder

2010 - A1

2010 - RS5

2010 - Q5 Facelift

2010 - A7

2010 - A8

2011 - A6 (C7)

2011 - Q3

<b>Продукция</b>
1932 - 53
1933 - 704
1934 - 1113
1936 - 827
1937 - 802
1938 - 190
1940 - 162
2000 - 653377
2002 - 745958

..........


  
 

Re: Историята на AUDI
МнениеПубликувано на: Чет Юни 02, 2016 11:03 am 
Offline
Човек машина
Аватар

Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 6:59 pm
Мнения: 8525
Местоположение: Sofia
Върти гумите на: Мустанг3.8купе Мустанг5.0кабрио
Колегата е направил страхотен пост с всички теѕи данни и снимки.
Ето от мен и малко инфо на англииски ѕа УСА версиите 5000, на иначе Евро моделите 100 и 200 от моделна Ген С2 на Ауди 100, правена от 1977 до 1983 година.

Audi 5000 (1978-1983)
In North America, where 133,512 of the Audi 5000 C2s were sold, only five-cylinder engines were available. The diesel was originally not available in California, as Porsche-Audi of North America was unable to meet that state's strict emissions standards.[20] The naturally aspirated diesel was also only available with a five-speed manual, a handicap in the American market. It was not until the 1983 introduction of the turbodiesel that these issues were rectified. The 5000 had twin round headlamps for the first two model years, after which they were replaced by rectangular units.

In 1980 the 5000 Turbo arrived in the US. This model only delivered 130 hp (97 kW), more than twenty percent less than the European spec model. Aside from meeting the strict US emissions, this model also had lower boost pressure to be able to run on the lower octane unleaded fuel available in America.[21] While the Turbo also received a harder, sportier suspension, bigger aluminium wheels, and other performance upgrades, it was also only available with a three-speed automatic transmission.[22] Road & Track were able to reach a top speed of 113 mph (182 km/h) in the federalized car, slower than a naturally aspirated European market 2.1 E.[23] In the US, reflecting the Audi's luxury connotations, 90 percent of 5000s received the costlier "S" equipment package.[24]

North America:

2.1 L I5, 103 hp (77 kW; 104 PS), fuel injection (MY 1978−1983). 100 hp (75 kW) from 1980 on.
2.1 L I5, 130 hp (97 kW; 132 PS), fuel injection, turbo (MY 1980−1983)
2.0 L I5 diesel, 67 hp (50 kW; 68 PS)[20] (MY 1980−1983)
2.0 L I5 turbodiesel, 84 hp (63 kW; 85 PS) (MY 1983)


  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 



Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Liquid Black Designed ByAndrew
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] - Дата и час: Чет Дек 14, 2017 1:29 am
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов